Nasi Goreng en gebak met slagroom... - Reisverslag uit Perth, Australië van Suus - WaarBenJij.nu Nasi Goreng en gebak met slagroom... - Reisverslag uit Perth, Australië van Suus - WaarBenJij.nu

Nasi Goreng en gebak met slagroom...

Door: Suus & Thijs

Blijf op de hoogte en volg Suus

25 Maart 2014 | Australië, Perth

De planning voor maart was als volgt, Weekje nixen op Bali en Thijs z'n verjaardag vieren.

Punt 1 van de planning, een weekje plakken op Bali. Zoals inmiddels bekend was er was wat gestress vooraf omdat een zeker iemand op het laatste nippertje nog een nieuw paspoort moest. Na een prima vlucht en wat wapperen met dollars bij de juiste loketjes stonden we buiten, BAM!.. hallo luchtvochtigheid van 80%! ...puf puf! Een taxichauffeur ging er al met onze koffers vandoor en binnen een half uur stonden we bij ons hotelletje. Niks bijzonders maar goed genoeg voor een week niksen zoals wij in gedachten hadden. We hebben vooral veel sapjes gedronken, banana juice, Yum! Nasi Goreng met kroepoek gegeten en een paar Bintangs naar binnen gegooid. Een uurtje of wat een surfplank geleend, bij/in het zwembad gelegen en een poging gedaan tot shoppen (resultaat 1 portemonnee, een kussenhoesje en 3 niet zulke legale cd's...fail dus!).

Zeg je Indonesië dan denk je scooters...De scooter is het transport middel op Bali en overigens ook op de andere eilanden. Een scooter kost nieuw zo'n 1500 dollar en je kunt er een op afbetaling kopen voor 60 dollar per maand, wil je een TV om die foute Indonesische soap te volgen? Ook die beeldbuis is voor een tientje op afbetaling te koop en de verkoper komt gewoon bij je langs om die rupiahs te innen! Scooters zijn handig en multifunctioneel. Je kunt er op slapen (zie foto), je handel er op stallen, met de hele familie ergens heen rijden (hoeveel chinezen passen er in een fiat panda idee), toeristen de stuipen op het lijf jagen met je rij gedrag en ga zo maar door.

Die scooters kun je ook huren, als je een ongeluk krijgt ben je de Sjaak, maar hè dat overkomt jou toch niet! Tijdens onze eerdere trips hebben we regelmatig een scooter gehuurd, want ja het is wel makkelijk. Zo hebben we op Sumatra een scooter 20 km offroad over kiezels gejaagd en werden we in Turkije zowel links als rechts ingehaald door bezeten dolmussen. Thijs moet rijden, want Susan bakt er niks van, die zit dan achterop en knijpt Thijs fijn terwijl ze 7 kleuren bagger schijt.

Oftewel Scootertrips zijn altijd lots of fun. Maar we wilden graag een tripje doen richting het zuiden en we hadden besloten dat een scooter huren dat toch het handigste was. Tot op het moment dat we daadwerkelijk naar dat scootermannetje gingen. Toen krabbelde Susan terug na een stevige woordenwisseling een paar snikken en wat gezucht besloten we dan maar een auto met chauffeur te huren. Een leuke afwisselende trip met strandjes en tempels en op het einde vis eten op het strand. Je mag je eigen vis uitkiezen en die wegen ze dan, natuurlijk word je genaaid waar je bij staat, want die weegschaal die klopt van geen kant en dat vissie die jij hebt uitgezocht is ook echt geen anderhalve kilo. Susan sprak de wijze woorden, Genaaid worden op Bali hoort er nu eenmaal bij, dat is part of the experience.

Afgelopen zondag was Thijs jarig en is hij inmiddels ook lid van de club van 30. Net als vorig jaar hebben we vrienden uitgenodigd voor een BBQ op het strand, want ja dat verveelt nooit! Thijs wou graag een surfboard voor z'n verjaardag, want het seizoen komt er weer aan! Naast dat surfboard is ook de drankvoorraad weer aangevuld. Boodschappen doen voor een grote groep is niet mijn sterkste punt, want ja je wil niet te weinig hebben en dus heb je automatisch teveel. We eten deze week en wellicht de rest van de maand waarschijnlijk allerlei combinaties met worstjes...zucht.

Komend weekend gaat Thijs met de mannen op pad. En in het paasweekend gaan we kamperen in the middle of shit, op het terrein van een working station, 800 km ten noorden van Perth. Ja het is nogal een trip voor een weekendje maar we hadden er zoveel goede verhalen over gehoord dat we het maar gewoon gaan doen!

Liefs Thijs & Susan

• 25 Maart 2014 - 11:38

Denise:

Hi Suus en Thijs,

Leuk weer wat van jullie te lezen!

X Denise

• 25 Maart 2014 - 11:48

Suus Van Baar:

Hoi Suzan en Thijs.

Jeetje wat hebben jullie toch een zwaar leven daar!!!! Wat toch heerlijk om in maart je verjaardag op het strand te vieren. Alhoewel het hier ook al aardig lente begint te worden. Heb zelfs al in mijn hempje in de zon gezeten. Ik hoop dat onze kaart al aangekomen is voor Thijs zijn verjaardag. Alvast veel plezier met de paasdagen. Liefs uit De Rijp.