Jarig in Rusland… - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu Jarig in Rusland… - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu

Jarig in Rusland…

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

21 November 2007 | Rusland, Moskou

Allereerst iedereen bedankt voor de vele belletjes, sms’jes, berichtje, emailtjes, kaartjes, e-cardjes, krabbeltjes, msnberichtjes en cadeautjes voor mijn verjaardag! Super leuk dat velen van jullie aan me hebben gedacht tijdens mijn verjaardag!
Mijn verjaardag was vreemd aangezien je het niet met de mensen viert waar je het normaal mee viert, maar het was zeker een verjaardag die ik niet snel zal vergeten want ik had voor het eerst in mijn leven een dik pak sneeuw op m’n verjaardag. Op kantoor ben ik toegezongen in het Russisch! Van’t kantoor heb ik typische Russische sieraden gekregen en Marie hoort mijn rug elke dag kraken dus die heeft een of ander werktuig voor m’n rug gekocht!..en rond kerst ben ik gewoon nog een keer jarig om de rest van mn cadeautjes in ontvangst te nemen ;-)
Vrijdagochtend 05.00 uur ging de wekker, want om 07.00 uur ging de trein richting Moskou, een weekendje Moskou stond op de planning..Marie had John, een vriend van haar gevraagd of we bij hem konden logeren en die vond dat prima…de eigenlijke reden waren een aantal concerten maar wegens geldgebrek en uitverkocht werd het een toeristisch weekendje..Zo hebben we een aantal dingen bezocht, Dom Gorki, (Art Nouveau) een Galerij (Winzawot), in een voormalige fabriek en hebben we door de stad gedoold…het was erg vermoeiend maar ook erg leuk..heb nu eindelijk dat Disney-paleis op het rode plein van dichtbij gezien en weet nu ook waar Poetin ’s morgens z’n theetje drinkt. En heb ook mar meteen nieuwe schoenen gekocht..want in mijn modieuze laarsjes had ik aan het einde van de dag twee ijsklompjes…nu dus ingeruild voor een paar lompe stappers…speciaal voor moeders..met balletjes aan de zijkant…Moskou is een behoorlijk verschil met Yaroslavl…Engels is iets meer voorkomend en het is een echte stad…Yaroslavl is toch een plattelandsstadje…De metro wordt nooit mijn beste vriend maar een paar stations waren prachtig versierd en als je niet om werd gelopen had je daar best even kunnen rondkijken..In ieder geval was dit een mooi voorproefje voor over 2 weken, wanneer ik weer in Moskou zit..nu weet ik tenminste een beetje hoe het systeem werkt…Volgend weekend staat een tripje naar St.Petersburg gepland..ja mijn weekendjes hangen aan elkaar met tripjes, maar ja met een maand in het vooruitzicht moet er ook wel wat gebeuren wil ik nog wat van dit enorme land zien!

Liefs Suus

(foto’s van Moskou http://www.mijnalbum.nl/Album=3HSCFMBH )

----------English translation-------------

My Birthday in Russia

First of all I want to thanks everybody who send me postcards, text messages, presents and who phoned me, great that you thought about me!
My birthday was a little bit weird, different.
Because I didn’t celebrate it with my friends and family,
But it was for certain a birthday that I wound forget, because for the first time in my live I had lots of snow!!! In the office they song for me in Russian. They gave me typical Russian presents and Marie gave me an instrument for my hurting back ;-) and round X-mas I just celebrate it again to get the rest of my presents…
Friday morning at 5 o’clock my alarm clock woke me up, because the train to Moscow left at seven. Because we had planned a weekend in Moscow, at a friend of Marie, named, John. It was a touristy and exhausted weekend, we seen a lot of things, like the Red Square, The Kremlin and different art-things, also a lot of metro and metrostations..Very beautiful!
Moscow is big very big in comparing with Yaroslavl, it’s a real city! It is so much more western! The metro is not very easy but I know now how it works…so that’s nice for my next trip, so now it is possible to fiend the airport!
My next trip I plan is next weekend, to Saint Petersburg, yes my weekends are booked full but with a month to go I have to, if I want to see something of this giant country!

Lots of Love,
Suus

(photos of Moscow http://www.mijnalbum.nl/Album=3HSCFMBH )

  • 21 November 2007 - 12:09

    Froukje Geertsma:

    Beste Susan,
    gefeliciteerd met je verjaardag, leuk om je zo te volgen, mooie foto's en veel plezier op je laatste tripjes.
    gr Froukje

  • 21 November 2007 - 12:11

    Trung:

    hoi

  • 21 November 2007 - 12:12

    Roy:

    wel mooi hoor zo'n lekker dik pak sneeuw en dat op je verjaardag. heb ik ook nog nooit gehad (zal wel lastig gaan op 21 aug. maar goed;) )

    ik vind idd wel dat moskou een behoorlijk hoog disneyland gehalte heeft. ik zat al te zoeken naar space mountian op de foto (ik heb hem niet kunnen vinden)

    maar goed ik spreek je snel wel weer. suc6 nog je laatste weken.

    x roy

  • 21 November 2007 - 14:42

    Pa:

    Kom dan maar niet thuis met die laarsen
    je weet wat je moeder doet met de balletjes.

  • 21 November 2007 - 20:23

    Marion:

    Hoi lieve Susan,
    Wat een prachtige foto's vooral die van de kathedraal,net zoals in een sprookje. Zullen deze gebouwen er van binnen er ook zo prachtig uitzien .......
    Nog veel plezier op jouw tripjes.
    xxxx Peter, Marion en Kim.

  • 23 November 2007 - 12:19

    Lotte:

    He suus klinkt allemaal leuk, Moskou lijkt me een bijzondere stad. Ik wou je bij deze even bedanken voor je kaartje, hij heeft een mooi plekje gekregen in het nieuwe huisje.

    liefs lotte en veel sneeuwpret!

  • 23 November 2007 - 12:29

    Loui:

    He suus!!!

    Van harte nog met je verjaardag!!!! Sorry dat ik zolang niets meer van me heb laten horen!!! Sorry, sorry, sorry!!! We zitten midden in die verbouwing en ik heb helaas geen internet thuis, dus moet steeds op mijn werk kijken, maar dat lukt bijna nooit, aangezien het hier altijd zo hectisch is! Vandaar dat ik je mail nog niet heb kunnen beantwoorden! Heb je een leuke verjaardag gehad? En hoe bevalt het nog? Het wordt tijd dat je weer naar huis komt, kunnen we aan de borrel in Utrecht! Meid, nog heel veel plezier! Ben wel jaloers hoor, op al je tripjes!!! Kus!

    xx Loui

  • 24 November 2007 - 12:23

    Thijs:

    Hey liefie

    Is het toch nog een groter feest geworden dan vooraf aan de telefoon verwacht, leuk! Ik verwachte alleen bij deze titel allemaal foto’s met jou met een feestmuts op, maar helaas. Nou ja....al mogen die Russische pandjes er ook wel wezen, misschien toch maar eens kijken over een week bij de Moskouse makelaar ;)
    Wat een sneeuw trouwens, misschien toch ook verstandig om ook een skibroek mee te nemen, kunnen we ook nog eens samen door de sneeuw rollen :)
    Al werd ik geinformeerd door je moeder dat als je dan je laarsjes aan had, deze gebruikt moeten worden waar ze voor bedoeld zijn.

    Door al die mooie foto’s krijg ik er wel zin in om daar naartoe te komen.
    Veel plezier dit weekend in St Petersburg!

    Tot snel en dikke kus

  • 24 November 2007 - 12:48

    Ing:

    Hey Susy!

    Wel grappig, ik heb op dezelfde dag als dat jij mijn kaart kreeg, die van jou gekregen! Mooi gebouwtje staat erop, maar vergeleken bij jouw foto's uit Moskou is het niets! Echt mooi zeg! En nu dit weekend in ST petersburg, echt cool! Hopelijk is het daar net zo mooi, dat moet wel met die grachten, paleizen en de hermatage (schrijf je dat zo??). En als je terug bent neem ik je mee naar de Bijenkorf, heb namelijk een collega ontdekt die ook op Boris Boef lijkt, kunnen we lachen! Hij is wel minder vatsig, maar Aduard is te ver weg om iemand uit te lachten, wat jij!
    Veel pleizer volgende week als Thijs komt!
    xx

  • 10 December 2007 - 12:46

    Loui:

    He skattie!

    Nog even en je bent weer thuis! Kan me voorstellen dat je daar ook wel weer zin in hebt! Tof dat je weekkie met Thijs zo leuk was! Tot gauw meid, gaan we snel weer borrelen!

    xx Loui

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Een herfst in Rusland

- EVS vrijwilliger Yaroslavl

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Back Home

11 December 2007

Thijs in Rusland!

27 November 2007

Weekendje St.Petersburg

21 November 2007

Jarig in Rusland…

10 November 2007

AUW! Is Internationaal
Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 92026

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: