AUW! Is Internationaal - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu AUW! Is Internationaal - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu

AUW! Is Internationaal

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

10 November 2007 | Rusland, Moskou

Elke EVS’er krijgt op bestemming na een tijdje een On-arrival training, mijn on-arrival training was vandaag, inmiddels over de helft van mijn termijn hier, natuurlijk ben ik een uitzondering want 3 maanden is niet echt gangbaar. Aangezien ik de afgelopen 6 weken niet echt in het Russische leven ben ondergedompeld had mijn verstandskies hier de perfecte oplossing voor…
Vanaf woensdag was ie wel erg aanwezig en die aanwezigheid bleef aan, er was maar een oplossing dat verrekte ding moet er uit, zelf was ik niet zo heel blij met mijn eigen conclusie want dat betekend in een vreemd land naar de tandarts te moeten…in Nederland is de tandarts alles behalve m’n grote vriend. Yulia van de organisatie gevraagd en ze wist een goede, zaterdag was de grote dag…de dagen daarvoor gedrogeerd door het leven gegaan…mede dankzij de apotheek die alles verkoopt wat los en vast zit..
Zaterdag middag eerst m'n on-arrival training gevolgd door het tandarts bezoek..
M’n on-arrival training was oke, we hebben wat over culturen gebabbeld en er waren best wat interessante dingen hier en daar te melden. Daarna de tandarts, Yulia had een afspraak geregeld in een kliniek en bij binnenkomst was ik al heel wat minder zenuwachtig alles zag er spik en span uit en achter de balie zat exact de juiste mevrouw die je verwacht bij de tandarts..eenmaal aan de beurt bleek dat mijn tandarts een vrouw was, weer een pluspunt en dat ze engels kon, mijn dag kon niet meer stuk! Er werd een foto gemaakt voor het geval er ergens in de communicatie iets misging en ik zo meteen een tand miste die ik eigenlijk nog wel nodig kon hebben..maar ze was het met me eens er moest wat aan gebeuren, een kanaalwortelbehandeling werd erg lastig waarop ik haar een beetje dom aankeek, het is m'n verstandskies, ik hem m'n bachelor al, haal dat ding eruit niemand mist m en ik, ik word er alleen lichter van en daar doet niemand moeilijk over..Sonja Bakker zou trots op me wezen met mijn dieet van yoghurt, yoghurt thee en puree..maar goed 3 seconden verder, 1450 roebel lichter (€40) en m’n halve bek nog steeds verdoofd, was ik weer op weg naar huis…
Mag 2 uur lang niks eten en drinken en daarna mag ik los…ik ben blij dat dit karweitje weer gefixed is, zodat ik volgende weken tijd heb om leuke ervaringen op te doen..het jeughostelletje in St.Petersburg is inmiddels geboekt en ook op het project ben ik inmiddels zowat belangrijk met m'n kunstkrant-projectje..wat erg leuk om te doen is! Oja voor de mensen die zich afvragen of het hier inmiddels al ijskoud is, het vriest nu inderdaad heb afgelopen week me als een klein kind gedragen door al het ijs stuk te maken op de stoep…ja dan komt de aap uit de mouw, zie je er Russisch uit maar dan sta je als een gek op ijs te stampen..Maar het weer is fantastisch oké je neus vriest er af maar de lucht was strak blauw en een heerlijk zonnetje, de neerslag die er nu valt is sneeuw en volgens mij is dat in Nederland nou niet bepaald het geval…succes met de zandzakjes…

Liefs uit Yaroslavl, met een kiesje minder

(foto's http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumedit&key=3HSCFMBH&showmess=1 )

----english translation-------

AUW! Is international

All EVS-volunteers get after they arrived an on-arrival training, mine was today, I already passed the half of my term here, but of course I’m a special case because 3 months is not that common. Because I didn’t get a lot of Russian culture and life my wisdom tooth had the perfect solution for this ‘problem’ ..From Wednesday on he really showed he was pretty much around, after a couple of days I know that there was only one solution, get rite of the basterd! I was not totally happy with my own conclusion, because I’m not really like to go to the dentist in my own country so going to the dentist in an other country is my worst nightmare. I ask Yulia from the organisation for a good one and she makes an appointment. Saturday was the big day!, the days before I was half stoned because of all the drugs you can get here. My Saturday started with my on arrival training followed up with the dentist appointment. My on-arrival training was okay, we talk about differences in culture and there where some interesting points, afters this, the dentist. When I entered the building I was not that nervous anymore it looks very nice and behind the desk there was a lady just looking like I expected. When it was my turn my dentist was a woman who spooks English! I was quiet happy with this. After making a picture, to know for sure that it is the right one I had to options, fill it or get it out, well get it out!!! A couple minutes later and 40 euros more pore and a mouth I didn’t feel I was outside.
Now I can’t eat or drink for 2 hours but after this it’s okay! I’m very glad that’s done and hopefully there are from now on only nice experiences..Well I already book with my roomie a hostel in St Petersburg! And also my art paper project is released now so I’m also going to be quiet busy with this. And for all the people still wondering how about the weather here…it’s freezing right know, (like -3) but it is very nice to be outside because or the sun in shining or it is snowing!

Lots of love from Yaroslavl
(pictures http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumedit&key=3HSCFMBH&showmess=1 )

  • 10 November 2007 - 18:55

    Hans:

    Je kaart ontvangen, was dat het "huis van de tandarts"? Dat was wel in stijl!
    Laten we naar de positieve kant kijken. Het verwijderen van de kies is meegevallen, op een latere leeftijd is de kaakchirurg nog wel eens nodig, daar heb jij dan geen last meer van, en volgens mij controleren ze als je Nederland binnenkomt wel je bagage maar niet of je al je tanden en kiezen nog hebt, en de foto in je paspoort blijft ook in overeestemming met de "gewijzigde situatie".

    Misschien heb je een goed excuus, want als het koud is, dan is het goed om wodka te drinken, alleen heb ik gehoord dat wodka niet goed voor je verstandskies is. Ergo
    had dat maat tevoren geweten!
    Dus even rustig met die Wodka!

    Hans


  • 10 November 2007 - 19:26

    Richard:

    Nou wijffie ben blij dat het zo is meegevallen je weet tenslotte niet wat je kan verwachten in zo'n uithoek! hoop dat je op tijd weer bent hersteld om van de eventuele pepernoten etc te genieten!

    Liefs,
    Richy

  • 10 November 2007 - 20:49

    Lydia:

    Oi oi oi wat lijkt me dat vervelend in het buitenland, maar je hebt het overleefd! Heb je je kiesje ook mee naar huis genomen? Dan moet je hem onder je kussen leggen toch? Dan komt de tandenfee er centjes voor geven! Misschien heeft de tandenfee ook wel roebeltjes...:)

    Het Suus, leuk om weer wat van je gehoord te hebben. veel plezier in St. Petersburg!

    liefs Lydia

  • 11 November 2007 - 11:15

    Roy:

    Heey Suus,

    Fijn dat het allemaal is goed gekomen met je tand, zal wel opluchten. Elke dag enkel aan de yoghurt en thee wordt men ook niet echt beter van!

    Hey maar ff wat anders je had me niet hoeven blokkeren om je foto's te mogen zien:
    "U heeft geen toegang tot dit album."
    :S

    Ik spreek je snel wel weer

    x Roy

  • 11 November 2007 - 11:18

    Rieke:

    laat me raden, je verdoving bestond uit een halve fles wodka, onee het is rusland...een hele fles dan! van een verstandskies is nog nooit iemand wijzer van geworden moet je maar denken. have fun. kizz

  • 11 November 2007 - 16:28

    Thijs:

    Hey Liefie,

    Mooi dat nu alles achter de rug is met die kies. Goed dat de tandarts zo lief was en engels sprak. Zijn al die griezel verhalen over de Russische zorg toch niet helemaal (of andersom) waar.

    Kan je weer als een certificeerd EVS’er :) aan de slag daar zonder alle ongemakken. Nou zet hem op daar met die kunstkrant. Geef ze van jetje ;)

    Zie dat je alle weekenden voor ik daar arriveer (als ze me binnenlaten; wacht nog op visum) al aardig volplant, heel goed.

    Zie ze hier en A'dam ook steeds meer met van die aparte mutsen lopen, zal ik dan toch maar ook daarheen naartoe nemen.

    Geniet nog met volle teugen van je Russische avontuur!

    Dikke kus

    ps die link van de foto’s doet het niet (link van ander bericht deed het wel)

  • 12 November 2007 - 10:09

    Ingeborg:

    Heey mokkel!

    Wat fijn dat je kies eruit is gehaald! Toch wel fijn dat je de overige tijd in Rusland niet op een vloeibaar dieet moet leven. En nu al een on arroval training, wow! Ze zijn er sneller bij dan de Turky's, zo zie je maar weer dat er niets mis is met he communisme!
    xx Ing

  • 13 November 2007 - 18:59

    Marion:

    Hoi lieve Susan,
    Lijkt mij ook niet prettig zo'n tandarts daar, maar goed hier zijn ze ook niet alles,loop ook al een aantal dagen met een zere kies rond......
    Morgen is het 14 november, jouw verjaardag...... Alvast gefeliciteerd en wij wensen jou een hele gezellige dag toe, neem er maar eentje !!!!!
    xxx Peter, Marion en Kim.

  • 14 November 2007 - 15:06

    Fam Bloks:

    Ha die Susan,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel apart hoor, jarig zijn in Rusland. Bedankt voor je kaart, we nemen maar even aan dat dat je nieuwe optrekje was, zag er beter uit dan op je eigen foto`s. Hier alles goed, feest maar lekker vandaag en morgen gezond weer op (met kater waarschijnlijk)
    Veel liefs van de familie uit Drachten.

  • 20 November 2007 - 10:10

    Leonie:

    Hey Kiek, wanneer krijgen we die foto's van Moskou te zien?

    x Leo

  • 20 November 2007 - 15:04

    Fiona:

    Heejj!
    Het begint hier ook al akelig koud te worden! Ik denk dat ik deze winter helemaal bij rutger in trek:P Ik bevries op de fiets! Magoed het zal bij jou nog wel veeel kouder zijn/worden;) Gelukkig is het goed afgelopen met je kies en ook nog lkkr goedkoop:P Mijn verstandskies probeert ook een gaatje te vinden in mn kaak en dat doet pijnnn!! Waarom komen ze altijd op plekken waar ze niet passen?
    Maja ik wens je nog heeel veel (ijs)plezier in Rusland;)
    Liefs Fiona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Een herfst in Rusland

- EVS vrijwilliger Yaroslavl

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Back Home

11 December 2007

Thijs in Rusland!

27 November 2007

Weekendje St.Petersburg

21 November 2007

Jarig in Rusland…

10 November 2007

AUW! Is Internationaal
Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 92023

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: