Na het ploeteren van de midterms - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu Na het ploeteren van de midterms - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu

Na het ploeteren van de midterms

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

16 Mei 2006 | Turkije, Istanbul

…was het wel weer eens tijd voor de leuke dingen in het leven.
Er stond een tripje op het programma naar Kapadokya, Flinstonesstadje in de binnenlanden van Turkije.
Donderdagavond 11 uur had ik m`n plekje afgebakend in de bus..vrijdagochtend kwamen we dan aan in Aksaray (ja dachten wij dat het een buurt in Istanbul is..hmm) het Kapadokya gebied. Ja hoor bergen natuur, plantjes (moest je wel goed kijken) en frisse lucht! Na een uurtje in ons back in time jaren `50 hotel werden we meteen de omgeving door gesleept. En ja Fred`s stadje was adembenemend. Overal waren er huisjes kerken scholen en wat dan ook in de rotsen uitgehouwen…vreemde paddelstoel-achtige bergen afgewisseld met enorme rotsen..JeanLuc van de Enterprise zou er wel eens op zoek toch kunnen gaan naar een Jeti…Echt een SF-achtig film decor..maar dan echt. Aangezien het allemaal rotsen waren moesten we nogal wat klimmen…ben een paar keer voor gek verklaard, (Amerikaanse: Look what she is wearing!) en bijna de afgrond in gestort (overdrijven is ook een vak) maar het was een leuk tripje..zaterdag en zondag hebben we nog van alles gezien en zwaar de toerist uitgehangen.
Op zaterdag stond een echte Turkse avond gepland…inclusief rondtollende mannetjes in lange gewaden Turkse volksdans en een buikdanseres…en onbeperkt wijn drinken, Whoehoe dachten wij Nederlanders na 5 glazen hebben we ons geld er weer uit, maar al na een slok kwamen we er al achter waarom het onbeperkt was, ronduit enorme bocht!..
Zondagnacht waren we weer thuis om maandag natuurlijk weer fris en fruitig in de klas te zitten. En toen bleek het dat het International Student week was…en naja als Exchange student ben je dan natuurlijk van de partij…studenten vanuit diverse landen deden een week lang Istanbul aan…dus wij hebben een aantal feestjes mee gepikt erg leuk..vooral de boatparty was erg geslaagd…beetje jammer alleen dat half Groningen vertegenwoordigd was..want al gauw bleek dat er een dikke groep van 20 man uit Grunn` city in Istanbul aan het rond sjokken was…geïnspireerd door de Stadjers en Ballen besloten we een Hutspotfeest te organiseren voor onze vrienden, compleet met Linda, roos en Jessica. De enige die zaten te smullen waren wij geloof ik!..op het feestje vroeg Serhart of we misschien zin hadden een weekendje naar Izmir te gaan…maar natuurlijk! Dus vrijdag zaten we weer in een bus, zaterdag ochtend kwamen we aan in Izmir, na daar wat rondgeslenterd te hebben hadden we tegen een uurtje of 4 weer een Boat-party!...ook deze was weer geslaagd! We werden uitgenodigd door de Kapitein en volgepropt met wijn en andere Turkse specialiteiten, meneer de Kapitein vond ons Reuze interessant, en dus mochten we de boot besturen toeteren, voorkeurs behandeling dus.
Na de boatparty en nog wat geslenterd te hebben werden we met z’n allen in de bus door half Turkije geslingerd om vervolgens te eindigen bij een of ander Slechte horrorachtige B-film Hotelletje…de volgende dag stond een bezoek aan Ephesus gepland..en JA! Ephesus was ook prachtig, een stad uit de Griekse tijd en daarbij was het weer ook nog eens lekker, daarna hebben we nog andere plekken rond Ephesus bezocht en uiteindelijk geëindigd bij het strand!
Maandagochtend kwamen we om 6 uur aan in Istanbul en met een hele schooldag voor de boeg…hmm. Volgend weekend staat een tripje naar Alanya op het menu!

• 17 Mei 2006 - 13:02

Pa:

"Amerikaanse: Look what she is wearing!"

dat wil toch niet zeggen dat je op je naalthakken daar heb zitten rond sjouwen, he??

• 19 Mei 2006 - 14:36

Hilde:

He Suus,
    Wat een verhaal! Haha... Ik zei al tegen Louet, die heeft op haar hakjes de toerist uitgehangen!!! Geweldig!

Liefs,
    Hilde

• 19 Mei 2006 - 17:28

Janet Bloks:

Ha die Susan, gehoord dat je op naaldhakken berg hebt geklommen. Laat ze je maar lekker voor gek verklaren, je had mij moeten zien lopen in Egypte, precies zoals jij, blijkbaar zit dit gedrag in de familie. Zo te lezen heb je een erg zware tijd daar in Turkije, wordt er ook nog een beetje gestudeerd???? Bedankt voor je kaart, erg leuk!!! Veel liefs van ons allemaal!