Studeer je daar wel, of is het alleen maar feesten - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu Studeer je daar wel, of is het alleen maar feesten - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu

Studeer je daar wel, of is het alleen maar feesten

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

21 April 2006 | Turkije, Istanbul

Om deze vraag te beantwoorden ga ik nu een heel stukkie wijden aan studeren aan de Marmara Universiteit..lekker interessant! Want natuurlijk studeren we wel maar ik dacht dat doen jullie in Nederland grotendeels ook dus daar gaan we niks over vertellen..ik dacht ik zal jullie eens vertellen over alle andere dingen..maar nee dit keer gaat het over studerenstuderenstuderen want dat heb ik de afgelopen 2 weken (en die weken daarvoor) gedaan, sterker nog daar ben ik hier voor! Oa. Oké tentamens , proefwerken testen hoe je het maar wilt noemen die hadden we de afgelopen weken tijdens de Midterms. 6 vakken met allemaal hun eigen gekopieerde onleesbare bundeltje wat ik dan maar voor het gemak een boek noem, lagen in m`n kamer verspreidt om eens grondig door gelezen te worden. Aangezien m`n meeste boekkies een kopievaneenkopievaneenkopie zijn..zijn ze soms vrij onleesbaar, het was dus gecombineerd studeren en een kruiswoordpuzzel oplossen, leuk een beetje afwisseling! Aangezien het prachtig weer was (ja eigen schuld jullie willen meer over studeren weten) hadden we besloten dat het jammer is om binnen te blijven en aangezien we een kwartiertje lopen van de zee wonen, besloten we eens te kijken of dat een goede plek was,…ja mooi plekje maar niet voor de studie aangezien er regelmatig weer iemand aan kwam klossen die hele verhalen in het Turks tegen je houdt, waarvan jij denk ooooow dus..maar als degene naast je gaat zitten heb je blijkbaar ergens gezegd geknikt voor goedkeuring..zit je dan met je studiegedrag en een wildvreemde naast je. Die zich dan vervolgens sterk afvraagt wat je aan het doen bent..uhm studeren?..waarom..kan morgen ook nog wel. Ja, mooie insteek!
Volgende dag maar besloten dan een stukje gras op te zoeken…deze keer de wildvreemde weg gestuurd en dat was op zich goed te doen…oké gaan we weer de zon was behoorlijk fel en thuis aangekomen bleek dat als ik een maantje op m`n ene schouder en een sterretje op die andere zou tekenen ik zo door zou kunnen gaan voor de Turkse vlag…ja verbrand en niet een beetje ook…misschien een idee om zonnebrand crème te kopen, dat had dan voor deze keer niet zoveel zin maar er komen meer zonnige dagen..maar het is nog geen zonnebrandcrème seizoen dus geen zonnebrandcrème te vinden…verdikkeme..ja wel bij de Eczane, (apotheek) voor een eurootje of 14 maar als een echte Hollandse kniepert betaamd dacht ik, ja dat hebben ze bij de Kruitvat voor 3 euro, nog geen kruitvat gezien trouwens, Goh?...maar ja de midterms nog steeds. Want 2e paasdag zaten wij in de schoolbanken…hoezo niet studeren! Een van de tentamens was een prachtig knip-plak en freubel werkje. Allemaal strookjes met vragen waren op een ander papier geplakt en toen onder de kopieermachine gejast, helaas was het niet zo`n bar creatieve geest en moest ik tijdens mijn tentamen een speurtocht doen op zoek naar vraag numero 14 aangezien die ergens nog aan de linkerkant tussen was gemaggeld..het tentamen er na was beter, maar de planning iets minder. Terwijl het tentamen officieel al begonnen was moest het nog een paar keer gekopieerd worden, dus na een half uur kregen wij daadwerkelijk ook ons tentamentje vers van de pers!...we hadden het wel weer gehad met de Midterms..en dat komt goed uit want ze zijn zo goed als over. Dit weekend dus maar even vieren met een feestje! (zoals altijd, overal)

Liefs Susan,

O`ja ik heb weer een nieuw fototoestelletje (was nog niet makkelijk in het Turks) dus de volgende keer zal ik er wel weer eens wat fotootjes bij zetten!

  • 21 April 2006 - 11:33

    Trung:


  • 21 April 2006 - 11:33

    Trung:

    niet vergeten adem te halen!

  • 22 April 2006 - 00:29

    Lydia:

    Errug jammer dat je geen fototoestel had, ik had graag die turkse vlag willen zien!!! Mooi verhaal weer! x uit zweden waar we vandaag maar weer eens gebbq'd hebben, want het was zulk mooi weer... 13 graden maar liefst!!! nog geen turkse vlag op mijn lichaam te bekennen by the way..strange...?!?

  • 23 April 2006 - 19:58

    Gemma:

    Hey Suus!
    Ik dacht.. laat ik toch maar eens je site bezoeken! echt geweldig die verhalen!hoop dat je verdere tijd er ook geweldig gaat zijn! ik beleef hier in het koude Nederland niet zo errug veel.. behalve elke dag werken >.< dus het is leuk om jouw verhalen zo nu en dan te lezen :D BAAI! kus, Gammelegamgam

  • 24 April 2006 - 14:51

    Rieke:

    ha prutser,
    mooi verhaal weer. mischien kan je je afstudeerstage knip plak event daar wel doen. bedankt nog voort prachtige kaartje hahaha is mooi. kiss rieke

  • 01 Mei 2006 - 17:53

    Lianne:

    He Susan,

    ik hou al een tijdje je weblog bij en heb me ondertussen ook aangemeld voor studeren in Turkije, ik heb er zinin alleen zit nog te twijfelen tussen Eskisehir en Istanbul. Ik zag op de Istanbul2006 weblog (van men.Benthem gekregen) dat jullie ook naar Esksehir waren geweest, hoe was dat? Ik heb nog wel meer vragen over Istanbul dus misschien zouden we emailadressen uit kunnen wisselen? Die van mij is lianvanhouten@hotmail.com.

    Alvast bedankt, zou super zijn.

    Liefs Lianne

  • 08 Mei 2006 - 12:20

    Jerney:

    Hey Susan! Klinkt weer goed, die verhalen van jou! Kreeg je ook punten voor t vinden van de vragen?? ;-) Have fun met alle feestjes en hou me op de hoogte van de eenarmige bradwurst! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 92048

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: