Baksteen!... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu Baksteen!... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu

Baksteen!...

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

23 Juni 2006 | Turkije, Istanbul

Zit je dan met een baksteen in je kop die verschuift van links naar rechts zodra je je hoofd te snel beweegt, het overblijfsel van een door aspirines onderdrukt migraine aanvalletje…maar ja er zal en er moest een stukje op Internet….

Het semester is over..de laatste 2 weken hadden we tentamens en toen was het klaar..althans als je geen herkansingen had..en hoe je daar achter komt…school doorzoeken naar lijsten .. op deuren, borden, bij docenten, in kantoren, ergens gemaggeld in boekjes en viavia al met hadden we dan binnen 2 dagen de cijfers zo goed als bij elkaar gesprokkeld met als uitkomst geen Hers!…Het is zo fijn, om een Erasmusstudent te zijn..want volgens mij waren we weer lichtelijk gematst.
Dus klaar met de bedrijfskundige activiteiten…allemaal stukken slimmer geworden blablabla….Vakantie! dat was wat belangrijk was. We hadden alweer een tripje gepland deze keer naar Olympos..geen idee wat het was maar onze Turkse vrienden zijden dat het leuk was..prima doen we dat…t`was maar 12 uur in de bus dus koek en eitje. Olympos is een klein dorpje met een hele hoop vakantieparkjes allemaal (boom)hutjes van hout…beetje hippieachtig prachtig gelegen tussen de bergen aan bos en zee..om er te komen neem je de bus naar Antalya ja en dan, dan word je er natuurlijk op de verkeerde plek uitgezet…dus al liften de reis voorgezet we werden bij een busje in gepropt..kwamen ergens 2 krukjes weg waar we op konden zitten …het paste warempel ook nog!
En Olympus was mooi! Olympus was prachtig! We sliepen in een blokhutje met uizicht op bergen..je kon overal heerlijk relaxen in hoekjes met kussen en hangmatten…de weg naar het strand was prachtig….door een bos waar je hier en daar moest springen over een riviertje…of er door heen sjokken..overal op de weg waren er nog overblijfselen van de stad Olympos en eenmaal op het strand was er de keuze voor een koud bergmeertje wat uitkwam in zee of zee…met een prachtig uitzicht…ja niks mis mee..op de we terug naar Istanbul..want ja iedereen gaat hier zo langzamerhand stuk voor stuk weg dus is het leuk om nog samen wat te doen in Istanbul, in ieder geval op de terug weg kwam ik er achter dat ik m`n telefoon kwijt was…en later ook Mn Portemonnee…dikke *** ..waarschijnlijk gejat…eenmaal thuis wat belletjes gepleegd hier en daar wat geblokkeerd weg telefoon geen geld weg pasje….hoop gezeur..zal hier nou de komende dagen gaan lopen teren op m`n huisgenoten aangezien het vanuit hier onmogelijk is aan geld te komen… maar dat komt wel goed!...van al dat gezeur voelde ik het in de bus al aankomen begon met m`n linkerarm te zwieren en iedereen dacht al waar heb jij nu last van?...daarna gevoelloos dit en tintelende dat..ja Migraine is comming…natuurlijk as je het wil doen moet je het ook goed doen….kon nog net afscheid nemen van een van de Belgische jongens die vandaag naar huis ging..hij heeft vanavond feestje maar met een baksteen in je hoofd is dat op zich niet zo handig…De komende weken gaan hier stuk voor stuk allemaal mensen weg..ja het zit er zo langzamerhand op..nog een dikke anderhalve week en dan is het tijd om naar huis te gaan…ben toch blut!

Dikke Kus,
Suus

• 23 Juni 2006 - 15:40

Rieke:

he prutsert, kon je die dief nie ff met je handtasje na de vlakte slaan? kiss rieke

• 23 Juni 2006 - 16:19

Trung:

Ocharme!

• 24 Juni 2006 - 13:21

Lydia:

Das een goed idee van Rieke, maar iets te laat! Hier in NL moet je tegenwoordig ook uitkijken, daar hebben ze zulke goede beveiliging, dat ze iemand anders oppakken zo ruw, zodat andere burgers gedupeerd worden met een vuistje op het oog... Tjsa ik bereid je vast even voor op dit landje! Hoop dat je baksteen snel een ander huisje vind en dat je nog even kan genieten van je laatste dagen! tot in Nederland! x Lydia

• 27 Juni 2006 - 11:37

Hilde:

Ahhh dat is niet echt fijn zo'n baksteen! En dan ook nog eens al je geld enzo kwijt...! Balen man! Gelukkig zijn er ook nog veel goede berichten en verhalen...dat scheelt weer! Nou geniet nog ff, want je zit alweer bijna in het koude, kille, saaie (haha) Nederland! Ik spreek je snel weer!
    Liefs Hilde

• 27 Juni 2006 - 13:41

Jerney:

Hey Susan!! Hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je bakstenen-hoofd!? Geniet nog ff van je laatste week, maar dat gaat vast wel goedkomen! X

• 28 Juni 2006 - 13:40

Hilde:

He Suus!

Nog eventjes en je gaat alweer naar huis! Zodra wij thuis komen spreken we snel weer even af! Groeten uit Swiss en van alle Milka koeien hier!

Kus Hil.