Russ ja ja ja - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu Russ ja ja ja - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu

Russ ja ja ja

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

25 September 2007 | Rusland, Moskou

Na jankend door de paspoortcontrole te zijn gegaan en de mascara van mijn kin af hebben geveegd begint dan toch echt m’n avontuurtje Rusland.
Een dutje, een luchpakketje (ja lang leve KLM en mijn Hollandse gedrag) en 2 telefoonnummers van de beide heren naast me, verder sta ik dan op Shalalalalaala lala airport, Moskou, Rusland..M’n koffer heeft een prima gevoel voor timing, want ik kom uit de paspoortcontrole en daar ligt mn grote rooie vriend al, op z’n buik.
Mieke (uit Nederland) en Marie (uit Frankrijk), m’n nieuwe huisgenootjes komen me ophalen.
We besluiten uiteindelijk met de taxi richting het treinstation te gaan, ik zo trots als een pauw dat ik lekker niet ziek was geworden in het vliegtuig krijg alsnog m’n portie, lichtelijk wit stap ik geloof ik uit een taxi die naar aanmaakblokjes ruikt, vraag me ook niet hoe ie dat heeft geflikt, maar het station is prachtig…natuurlijk heb ik weer eens geen foto gemaakt dus dat moeten jullie maar gewoon van me aannemen (mengeling van Gaudi en Hundewasser (google maar). We kopen een kaartje ik heb geen idee hoe Marie het doet maar uiteindelijk hebben we dan drie kaartjes voor de trein van half 8 richting Yaroslavl…kaartjes kopen is nog een hele kunst waar ze je paspoort bij nodig hebben en waar jij vooral geduld voor moet hebben…of het interessant doen is of echt noodzakelijk…
We drinken nog wat bij een internetcafeetje en dan op naar de trein richting Yaroslavl..Het is een slaaptrein en hou het idee van een vouwwagen in gedachte (eentje uit 1970) en dan heb je het ongeveer wel. De trein zit vol stoere, drinkende en getatoeëerde kirrels (even in hokjes proppen) als er op een gegeven moment zo’n boom een verhaal tegen mij begint, denk ik dan ook wat moet ie?!...wat blijkt hij vraagt of ik ook een kopje thee wil…oké misschien geen Hells angel, of eentje die van thee houdt.
Vier uur later en 5 hoofdstukken uit m’n boek verder zijn we er dan echt.. Yaroslavl..
We nemen de taxi naar ons Oostblok appartementje en gaan na het nuttigen van een kopje thee lekker slapen..
Het is een 2 kamer appartementje na huize blekerstraat standaards, we hebben een douche met warm water (pluspunt!), een klein keukentje 1 bed en een slaapbank, maar dat komt vast allemaal in orde en we hebben de wereld aan boeken en films..lekker in het Russisch.
Ik heb nog geen Internet op mn pc, maar Mieke en Marie hebben wel toegang tot het Internet, ik moet geloof ik nog een paar codes in toetsen en hier en daar op klikken en dan pakt mijn pc wellicht ook wel het internet, maar voorlopig dus nog niet,

Voor diegene die me trouwens smjes hebben gestuurd dank je wel!
Hierbij mijn adres dan kunnen jullie het smsjes en kaartjes sturen afwisselen ;-)

Susan Bloks
Sverdlova 72-39
150049
Yaroslavl
Russia


Liefs Suus

  • 25 September 2007 - 18:45

    Roy:

    miss nu als eerste dan?

    goed te horen dat het goed met je gaat, ik ben erg benieuwd hoe het werk je zal bevallen of bevalt als je al bezig bent.

    en wel wat foto's maken he ik wil wel weer wat foto's kunnen kijken als je uiteindelijk terug bent. ik zal het treinstation maar ff door de vingers zien dan:P

    x roy

  • 25 September 2007 - 18:55

    Rutger :

    Hey suus, die buurman van me is er weer snel bij. Ik heb al eff met je zitten praten op msn maar goed dat verhaal van die trein is best erg nog slechter dan naar Denemaken zeker? Maar goed mischien heb je goede herineringen opgedaan van eerdere vakanties toen je nog jong was:P Ze zeiden zeker geen TAK in de trein bij je kaartje? Ik wil die foto's nog wel eff zien van dat treinstation maar komt vats nog wel.

    Ik wens je heel veel plezier daar en ik hoor wel hoe het met je gaat;) ga ik nu snel verder met me stage verslag

    groetjes je Bro

  • 25 September 2007 - 19:55

    Serhat:

    hey suus!!

    are you really in russia? oh, so my dad is and so i will be next year..! i'm still making an arrengment to go to the city of Vladimir in Russia!! Well, i have no certain date but my father has already made a bussines-appointment and looking forward to take me there!!!

    no english explanation of the web site i can see by the way. i'd really like to speak and understand your lovely language but i can't. who's to blame? i think this shame belongs only to me :) i didn't make any effort to speak some dutch :( butt some day i will...

    keep me posted my vriend... :) maybe we'll have some vodka, soon in Russia ;)

    best,

    serhat...

  • 25 September 2007 - 19:55

    Hans:

    Je eerste hoofdstuk is af! We zijn benieuwd naar de volgende en hoe je snel je het russisch in je teksten kunt verwerken.

    Hans

  • 25 September 2007 - 20:11

    Wilma:

    Fijn om te lezen dat je goed in yaroslav bent aangekomen.
    Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen. Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven.

    Groetjes Wilma

  • 25 September 2007 - 21:04

    Loui From Grun'n! :

    He meis!

    Nog een krabbeltje van mij! Ben blij dat je het naar je zin hebt! Leuk om je verhalen te lezen! Ben benieuwd naar de eerste foto's! Zal je gauw een kaartje sturen! Dikke kus en nog heel veel plezier!

    xx Loui die nu tussen de verhuisdozen zit! Tsss, wat kan een mens veel troep hebben!

  • 26 September 2007 - 06:39

    Thijs:

    hey lieverd,

    wat goed te horen dat je twee leuke huisgenootjes hebt. Maakt het toch allemaal wat makkelijker.
    Die Russische mentaliteit lijkt me toch een rare, maargoed zal hem straks zelf aan de lijve ondervinden.

    Gelukkig dat onderhand met je eigen laptop kan internetten, dat scheelt toch weer in de afhankelijk.

    Hoop dat je daar een mooie tijd hebt en 1 december is alweer snel zullen we maar zeggen. Veel succes daar met inburgeren en cake bakken (ea nuttige dingen ter bevordering van de cultuur ;) )

    Mis je.

    Dikke Kus

  • 26 September 2007 - 07:24

    Hilde:

    Hey Suus!!!!

    Wat leuk om van je te horen! Heel veel succes daar, maar dat komt zeker goed! Niet teveel wodka drinken he!

    Kus,
    Hil.

  • 26 September 2007 - 07:33

    Ingeborg:

    Hey meis!

    Wat ontzettend leuk klinkt het allemaal! Hells angels aan de thee, blijkbaar heeft iedereen een zachte kant haha! Ben benieuwd wat je daar voor werk gaat doen!Ik zit ondertussen op de bank, moet toch maar eens wat gaan solliciteren, maar goed, ik kan natuurlijk altijd nog wasknijpers in elkaar gaan draaien he?! Misschien heb je daar wel goede tips voor.. Wat trouwens ontzettend cool dat Serhat ook een berichtje heeft geplaatst, krijg gelijk weer Istanbul heimwee! Maar goed, jij moet eerst maar je Russia avontuur gaan afmaken. Heel veel plezier en ben benieuwd naar al je mooie verhalen!

    Smok uut Holland!

  • 27 September 2007 - 15:59

    Tina:

    IEIEIEIEIEIIEIEEIIEIEIE!!!

    Herbert gesignaleerd op de trap, ik denk ik moet het even kwijt, hij was zoooooooooooooooooooooooooooooo groot in diameter (als je de o's op het scherm aanhoudt)en snel! brrrrrrrrrrrrr! Hoe zit het met de fauna in Yaroslavl, al een kakkerlak gespot? Ohja! Loop ik net nietsvermoedend naar de appie, fietst 12,95 ineens voorbij, inclusief bril (...), had spontaan een strateer flashback halfords holadieee ;)

    okee ik ga maar es mn prakkie koken, heb je al stroganov gehad btw?

    Liefs Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Een herfst in Rusland

- EVS vrijwilliger Yaroslavl

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Back Home

11 December 2007

Thijs in Rusland!

27 November 2007

Weekendje St.Petersburg

21 November 2007

Jarig in Rusland…

10 November 2007

AUW! Is Internationaal
Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 92019

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: