Bake a Cake- experiment, - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu Bake a Cake- experiment, - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu

Bake a Cake- experiment,

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

28 September 2007 | Rusland, Moskou

First of all I want to make an apologize to all my friends who don’t understand a *** of Dutch, my last piece was in Dutch and I forgot the English translation ..Sorry! So this time there will be an English translation, after the Dutch version there is an English part.

Bake a Cake project

Nou mijn eerste week zit er op,
Ik weet nu hoe een bunsenbrander ook als oven kan functioneren, dat de zwarte bakkies die hier staan voor de kakkerlakken zijn, dat douchen met waxinelichtjes aan best romantisch is,
Dat Vodka zorgt voor een kater en dat een roebel geen ene drol waard is. Non-formeel leren is dat, precies wat EVS wil..

Gisteren hadden we een feestje ter afsluiting van de Dutch-project. Het Dutch-project loopt al een aantal weken en veel heb ik er niet van meegekregen, behalve een Nederlandse film. Maandag avond tijdens de filmclub, blablablaMaan of blablablablablabla sjenetnetiejje ofzo in het Russisch..ooit Huub Stapel Russisch horen praten?..de man is geweldig! Ja, beetje jammer dat je dan helemaal niks mee krijgt van de film, oké kwam er ook pas achter bij de aftiteling dat het Huub Stapel was, maar goed heerlijk zo’n voice over, daarna mocht ik nog vertellen wat er typisch Hollands was…maar ja het was een nette film zonder bloot dus ja wat blijft er dan nog over…uhm de omgeving?!...

Maar om terug te komen op dat feestje, voor dat feestje moest een typisch Hollands gebakje achtig iets komen, Susan kun jij even voor 40 man een cake/taart/whatever bakken..tuuurlijk kan ik dat, doe me maar een cakeblik. Samen met Mieke riskeren we ons leven om die oven in de fik te steken, op Wikipedia (oven aansteken is niet wetenschappelijk, dus dat mag ;-) ) zoek ik ff op wat standje 8 hmm of 1 betekend en zet hem tenslotte op standje 2, wat 160 graden zou moeten wezen. Na een kwartier, huis blauw cake zwart…hmm wat ging er mis
Het blijkt dat onze bunsenbrander maar 2 standen heeft: HEET en UIT…met de deur half open en de cake er na 15 minuten uit te halen heb ik uiteindelijk wonder boven wonder 4 cakejes afgebakken, beetje slagroom en niemand ziet dat ze soms hier en daar wat zwartgeblakerd zijn. Het feestje is een groot succes erg gezellig, de organisatie stelt me voor aan de genodigden en ik geef iedereen een dropje…ik had gehoopt op een hoop IEHL BAH en Jakkes gezichten maar helaas, daarna verorbert iedereen ook m'n cake..goh die Russen zijn easy going, of hongerig…
De Vodka vloeit rijkelijk en het wordt steeds gezelliger met als eind resultaat, brak!
Niet zo erg als de jongen naast me die gewoon letterlijk omvalt en een tijdje ligt te slapen..Russen en drank geweldig! Russen lopen gewoon de hele dag met een alcoholisch drankje te slepen..

Nu even serieus Suus, wat ga je daar de komende tijd nu doen, nou dat weet ik niet maar hoop hier een project op te kunnen zetten ze zijn heel flexibel en als je een goed idee hebt mag je het ook wel uitvoeren waarschijnlijk, ga in ieder geval hier een plannetje schrijven voor de organisatie want die kunnen ze wel gebruiken…

O’ja heb nu ook een Russisch nummer…
Uhm: +7 9201064033

Liefs Suus

---------------English version-------------

Bake a Cake project

Nou mijn eerste week zit er op,
So I’ve been here for a week know and I know how a gas burner could function as a oven, that the black boxes everywhere are for the cockroaches , that showering with candles is very romantic, that the result of drinking Vodka a hangover is and that the Rouble is not worth a penny! EVS calls this…non-formal learning,

Yesterday we had a party because the Dutch-project was finished, the project already runs for a couple of weeks, of course I dint’ see all, only Monday a Dutch movie with a famous Dutch actor with I didn’t recognize and spokes very very good Russisch..Thanks a lot I like
the voice over!

But back to the party, they ask me to bake some typical Dutch thing, for 40 persons.
I decide to make an apple pie, well not really a success because we have a gas oven and I really don’t know how such kind of ovens work, well our oven has two levels HOT or OFF so that makes it a lot easier, I experience this by my first cake with turns into a black box…
With the oven door half open I bake 4 beautiful cakes for the party. The party is booming and the organisation introduce me to the public and I give everybody the typical Dutch candy, Drop.
Of course I drink Vodka (you have to when you’re here) with of course a nice result, Hangover!

So now serious, what are you going to do over there Susan, well I don’t know yet but probably I will write a plan for the organisation about managing the whole thing
And hopefully I can do a sort of art project because that should be really cool.

And for everybody who’s wanna to call me, here my Russian number

Uhm: +7 9201064033

Lots of Love,
Suus

  • 28 September 2007 - 13:56

    Lydia:

    Gewelige verhalen weer Suus! Ik hoor je gewoon pratenn... alhoewel ik lees niet net zo snel als jij praat :D

    Ik ben erg benieuwd wat je nog meer allemaal gaat beleven. Hoop dat je in elk geval een supertijd hebt! Ik lees graag je verhaaltjes!

    Hier in Nederland gaat het allemaal zijn gangetje, alhoewel, vandaag van de grote dag voor de zakkers van vorig jaar... Wij kregen vandaag om twee uur te horen of ons adviesje nu wel goed gekeurd was...

    Een groot feest, groep Mol is door naar de volgende ronde! Tijd voor een drankje dus! Maar voor mij geen wodka, daar ben ik laatst ook goed ziek van geweest...

    Ik wacht in spanning op je volgende story!

    kus uut Nijmegen!

  • 29 September 2007 - 09:37

    Roy:

    Hey Suus,

    mooi verhaal weer! je eerste project (cake bakken:P) goed volbracht.

    als je dat had geweten had je mooi in de blekerstraat kunnen oefenen. ik denk dat niemand daar problemen mee zou hebben in huis (ik niet althans)

    en hoe is dat nou brak zijn van vodka (anders als bier, wijn of tequila).

    nog heel veel plezier daar!

    gr roy

  • 01 Oktober 2007 - 15:37

    Lotte:

    Hoi suus,

    Dus lekker cake aan het bakken geslagen, leuk he z'n gasoven!! Je went er wel aan! Dus bezig een project je aan het opzetten, immiddels ben ik ook begonnen aan een heel inspirerend project! gordijnenhaakjes!!!
    Het is wel gezellig, maar probeer toch zo snel mogelijk wat anders te krijgen!!

    liefs lotte

  • 02 Oktober 2007 - 09:19

    Ingeborg:

    Hey Susie!

    En ben je nog steeds koos-werkloos (de russische versie)? Ik nog wel... Moet vandaag toch maar eens langs het CWI en Start enzo. Mijn bankrekening begint nu wel erg snel te krimpen haha! Maar ik dacht, aLs alles mislukt, dan ga ik ook gewoon naar het buitenland! Ik heb wel weer zin zeg! ALs ik zo jou verhalen lees begint het wel te kriebelen!

    Verder alles goed hier! Ik had dit weekend een mooi feestje. Ik had Lydia ook meegesleept dus super gezellig. Het thema was goud en ze hadden zelfs de wcpot goud gespoten haha!
    En hoe gaat het met de feestje bij jou? Hopelijk nog geen vodka vergiftiging!
    Nou veel plezier en als je weer thuis bent moet je ook maar eens voor mij cakejes bakken! (Misschien een glaasjes zelfgebrouwen vodka erbij? Dat leer je vast nog wel daaro!)
    Big kiss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Een herfst in Rusland

- EVS vrijwilliger Yaroslavl

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Back Home

11 December 2007

Thijs in Rusland!

27 November 2007

Weekendje St.Petersburg

21 November 2007

Jarig in Rusland…

10 November 2007

AUW! Is Internationaal
Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 92035

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: