Home alone, - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu Home alone, - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Suus - WaarBenJij.nu

Home alone,

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

06 Oktober 2007 | Rusland, Moskou

M’n tweede weekje hier zit er inmiddels al weer op, deze week was ik home alone, want mijn huisgenootjes zijn (t/m woensdag) een weekje naar het o zo toeristische Moermansk!
Ik vind een avondje alleen thuis wel lekker, beetje ongelimiteerd skypen en een beetje aanprutsen maar ik ben wel weer blij als m'n roomies er weer zijn en er weer Franse muziek door het huis schalt. Zo’n week alleen kom je er iig wel achter dat je niet zo ver komt met 3 woorden Russisch in de supermarkt is het maar raden wat de caissière wil, wil ze een paar muntjes of me een zakje aansmeren?...wat het beste werkt is op de eerste vraag neeh antwoorden en vervolgens een handvol met kleingeld laten zien aan de caissière, ze wordt er niet vrolijk van maar ze kijkt vervolgens wel iets minder boos.

Deze week werd me althans ook verteld dat ik er erg Russisch uitzag, ik keek geloof ik een beetje met onbegrip terug, snel flitste er door m'n hoofd, “Is m’n rokje zo kort, ruik ik zo naar Vodka wat is er aan de hand? Maar het was een compliment, aldus die mevrouw. In de bus vroeg me ook al een vrouwtje waar de bus heen ging, althans ik denk dat ze dat vroeg en als had ik het geweten of ze dat vroeg, dan ja weet ik veel waar die bus heen ging, was ook maar gewoon ingestapt op hoop van zegen…

Deze week wel hard (naja hard) aan de slag geweest met het project. Afgelopen maandag had ik een presentatie over mijn vaardigheden, hoe goed ik wel niet ben en wat ik wel niet allemaaaaaal voor het project kan betekenen…Heb zelf maar een paar voorstelletjes op tafel gegooid zonder er bij na te denken of dat überhaupt well done was, maar gelukkig waren ze enthousiast en nu mag ik een van Mn plannetjes uitvoeren, namelijk het maken van een soort kunst-krant-magazine, dat hadden ze nog nooit eerder gedaan en dat leek ze wel wat. Daarnaast mag ik de meubeltjes wat opknappen, naja een beetje creabea-en met verf daar ben ik wel voor in. Tevens heb ik mezelf in de ‘projectgroep-dit-is-een-vervallen-kerk-en dit-gaat-een-prachtig-museum-worden,-althans-dat-is-het-plan gepraat, want dat vind ik natuurlijk weer reuze interessant.

M’n hele huis hangt nu onder de briefjes met Russische woordjes want ja met ja nee, dank je wel en 12 kom je toch niet erg ver, tevens mooie decoratie. Nog een mooi feitje over ons Oostblokflatje, zie foto’s jaja, gisteren deed ik nietsvermoedend de gordijnen open om vervolgens de hele constructie op m’n hasses te krijgen, provisorisch hangt het ding inmiddels weer aan een of ander lintje aan een buis…kan iemand ducktape en tyrapjes sturen?!...

Ik ben dinsdag met gevaar voor eigen leven een rondje Yaroslavl wezen fietsen, het was prachtig weer (in vergelijking tot nu) en heb speciaal voor jullie (en mijn fotoboek voor straks) foto’s gemaakt.

En op de foto’s daadwerkelijk te kunnen zien, hier het adres: http://www.mijnalbum.nl/Album=3HSCFMBH


Liefs Suus


----English translation------------

Home Alone,

This was my second week, this week I was home alone because my roomies went on a holiday to the very touristy place called Moermansk
One night alone is okay with me but I would be glad if my roomies are back en I can listen to the French music of Marie.
But I know by know that it’s very difficult to survive when you only know 3 words Russian.
In de supermarket I really can’t understand the pay desk employee, so I’m still wondering if she wants pocket money or ask me if I want a bag…

This week someone told me that I was looking very Russian, I didn’t know if it was a compliment or not because a lot of Russian girls here wear tiny skirts and even tinier shirts above it..
In the bus there was a women and properly she ask where the bus was going to, first of all I didn’t really understand the question, I was only guessing and second I really didn’t know where the bus was going where I was in..

About my project, last Monday I had a presentation about my skills e.d I had some proposals and they liked it so I may start with a art-paper/magazine, really nice job! I will also help with an other project with a church and a museum, but I don’t know details right now.

My whole house is now filled with papers with Russian words because with Yes, No, Thanx and 12, you won’t come very far. So now I know fridge, knive and window in Russian whoehoe!

Tuesday I went for a bike-ride and I made pictures of a sunny (not any more) Yaroslavl, this pictures I’ll put on a website, http://www.mijnalbum.nl/Album=3HSCFMBH

Lots of love,

Suus

  • 06 Oktober 2007 - 07:40

    Vincent Hilly:

    Ha die Suus
    Luister dan ook naar je broer, die sleept overal tyrerapes mee naar toe. Als de kaart binnen drie maand aankomt stuur ik wel wat rapjes en tape af. Ik vind het niet zo erg dat je een weekje alleen zit lekker een uur met je skypen om gezellig bij te praten geeft het idee dat je niet zo heel ver weg bent. Wen maar aan naar beneden komende rail want als je in een antikraakpand in Utrecht wil zal er wel meer naar beneden komen. Veel liefs dikke smok van pap en mam.


  • 06 Oktober 2007 - 08:35

    Lydia:

    Leuk zo wakker worden op zaterdagochtend. Ik zal weer eens hard aan de slag voor de performance. Maar toen zag ik weer een nieuwe story van Suus op de waarbenjij.nu Das natuurlijk veel leuker dan performance voorbereidingen :) En met mooie foto's deze keer! Die woordjes leren lijkt me nog wel wat! Joh dat kan je toch niet lezen... laat staan uitspreken... Respect from this site!
    Hopelijk komen je roomies snel terug en de gordijnen niet meer te vaak naar beneden hahaha

    Tot the next story!
    x uut Nijmege!

  • 06 Oktober 2007 - 08:44

    Hil:

    Hey Suus!

    Wat een moeilijke taal dat Russisch! Al die briefjes! Petje af! Ik weet niet of mijn kaart al is aangekomen, maar volgens mij vliegen die Russische postduiven niet zo snel. Dus je moet nog even wachten. Fijn dat je roomies straks weer thuis zijn, toch wel zo gezellig. Zet hem op Suus en tot het volgende verhaal!

    Dikke kus uit Sneek!

  • 06 Oktober 2007 - 10:55

    Hilde:

    Hee meid!! Leuk verhaaltje zeg! Erg beeldend.. :) En dat flatje ziet er niet onaardig uit.. (En zolang er nog geen Cruella-look-a-like op de deur staat de bonzen is het helemaal geweldig..) Succes met alles! En pas goed op jezelf.

    Veel liefs! Hilde

  • 06 Oktober 2007 - 11:12

    Loui:

    Nou ja, had ik een heel bericht getypt en komt ie er niet op te staan! Poging twee! Wat een leuke verhalen schrijf je toch! Moet er altijd zo om lachen, het is echt typisch suus, het is net of ik je hoor praten! Top dat je het zo naar je zin hebt! Je doet volgens mij ook echt leuke dingen daar! En heb je foto's bekeken, echt een flatje a la oostblok haha! Misschien moet je in vervolg een helm dragen in huis, voor al die constructies die naar beneden komen vallen! Veel plezier nog meid, blijf je verhalen volgen!

    Kus Loui

  • 06 Oktober 2007 - 17:21

    Ingeborg:

    Hela Suus!

    Wat weer een mooie verhalen! Ik vind je flatje prachtig qua inrichting (de lanp lijkt wel op de Istanbul verlichting), kan wel zien dat je interieur hebt gestudeerd haha! En dat cultureel centrum is echt het toppunt van mooie communistische bouwkunst! Je stadje ziet er verder wel mooi uit zeg! Maar waar is al het verkeer?
    Ben trots dat je al zo snel ingeburgerd bent, op uiterlijk gebied dan. Maar niet te veel inburgeren he, je moet niet terugkomen met het Korsakoff syndroom!
    Veel plezier nog daar!
    Big smok! xx
    Ingeborg

  • 07 Oktober 2007 - 09:43

    Roy:

    hey suus,

    prachtig verhaal weer en de foto's mogen er ook wezen (was de moeite van het door de stad fietsen wel waard dus)

    maar een kunst-krant-magazine gaat het worden dus? in het russisch neem ik aan? ik ben benieuwd. geef maar ff een gil als je nog een russische spellingscontrole nodig hebt;)

    veel plezier nog daar!

    roy

  • 07 Oktober 2007 - 15:42

    Ahmet:

    As long as you can pronounce vodka correcctly at least i guarantee that you wont die in winter from cold:) I wish i was there too. I prefer summer thoo:p

    Enjoy your time

  • 07 Oktober 2007 - 17:49

    Anette:

    Hoi Suus,

    Gisteravond bij je ouders geweest en wij hoorden dat je alweer de hort op was naar Rusland. Dus meteen maar even weer je Waarbenjij opgezocht. Jou kennende staat er vast wel iets op. En inderdaad. Op je vertrouwde plastische manier laat je ons weer delen in je avonturen. Leuk.

    De foto's ook direct maar weer bekeken.
    Nou, wat je van je huisje dan misschien niet kunt zeggen; ze hebben er wel ontzettend veel ruimte in de stad. We zien alleen maar pleinen en brede straten. Kom daar maar eens om in Nederland.

    Groet en kus
    Bronno en Anette

  • 08 Oktober 2007 - 12:50

    Leonie:

    Hey Suus! Ik had 'm zaterdag al gelezen maar had geen tijd meer om een reactie erbij te gooien... Tof dat je die foto's van je afscheidsborrel er nog bij hebt gegooid,zijn wel leuk geworden!
    Heb m'n springvormen inmiddels 'al' weer terug, volgende project is appeltaart met echte goudreinetten omdat het alweer oktober is haha!
    Ziet er best redelijk uit dat flatje van jullie, beetje basic natuurlijk maarja, basic is het nieuwe "luxe" in die contreien :P ik vind het in ieder geval al mooier en moderner dan hotel Anna op Kreta...
    Mooie foto's ook van je rondtourtje, beetje sprookjesachtig haast met die torentjes enzo! (Disneyworld is er niks bij) Zal ook wel vet mooi lijken als het gesneeuwd heeft...

    Ok ik ga weer nuttige dingen doen! Dikke smok vanuit de Blekerstraat xxx
    Leo

  • 08 Oktober 2007 - 19:01

    Janet En Huub:

    Ha die Susan,

    Je zit er weer prachtig bij, lekker modern ook, ha ha. Nou, zo te lezen en te zien heb jij het prima naar je zin.
    We wensen je alle goeds en pas goed op jezelf.

    Groeten, de Bloksen

  • 12 Oktober 2007 - 17:04

    Fiona:

    Heeej Suus!
    Zal ik ff tegen rutger zeggen dat ie wat van zn voorraad tyraps en een rol ducktape moet opsturen?;) Leuk dat ze enthousiast waren over je idee! Ik kwam gister ook nog een soort knipselkrant van jou tegen op rutger zn kamer, egt leuk hoe je dat allemaal doet!
    Maar kga je foto's ff bekijken;)
    Heel veel plezier nog daar!
    Kusx Fiona

  • 14 Oktober 2007 - 15:21

    Thijs:

    Nou nou.....jij bent ook van alle markten thuis he.
    Excelvrouw voor fondsenwerving en ook nog het kunstzinnige voor zowel de inrichting als de kunstkrant, wat voor mij toch twee uitersten zijn. Maarja ik heb je natuurlijk ook niet voor niets uitgekozen he ;)

    Maak er iets moois van de as weken, blijf vele avonturen beleven en zet ze om in mooie verhalen. En vergeet daarnaast natuurlijk niet af en toe is te mailen en skype aan te zetten (maar gelukkig ben je daar ook een kei in; nou wordt het trouwens wel heel vleiend).

    Maargoed......ik mis je natuurlijk ook wel een beetje

    Dikke kussen

  • 01 November 2007 - 15:36

    Gelijn:

    Klinkt vaag ehh... gaaf allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Een herfst in Rusland

- EVS vrijwilliger Yaroslavl

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Back Home

11 December 2007

Thijs in Rusland!

27 November 2007

Weekendje St.Petersburg

21 November 2007

Jarig in Rusland…

10 November 2007

AUW! Is Internationaal
Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 92036

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: