Hos Geldeniz in Istabul... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu Hos Geldeniz in Istabul... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu

Hos Geldeniz in Istabul...

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

27 Februari 2006 | Turkije, Istanbul

Vrijdagavond rond half 11 lande onze rammelbak op het vliegeveld in Istanbul, allebei beetje misselijk, maar met een visum al in onze handen waardoor wij lekker konden doorlopen tewijl de anderen stonden te drammen rond het hokkie visum, waar niemand te bekennen was. Binnen een half uur stonden we tenminste buiten voor het vliegveld, tjah en toen he, Taxi maar doen?, ik had mezelf nog zo beloofd de taxi-branche te laten voor wat het was, maar misschien een leuk voornemen voor volgend jaar want het was de Taksi of niksos..
Gelukkig sprak onze taxi-chaffeur vloeiend engels, niet dus…Met Tukse hiphop, sigaretten, telefoontjes en de hand op de toeter scheurden we door Istanbul, maar met een hoop gebarentaal een paar stops kwamen we uiteindelijk aan op de campus…Op de campus waren we niet bekend maar we kregen uiteindelijk wel een kamer, meteen een leraar gemailt die er voor zorgde dat we in iedergeval deze maand (tot dindsdag dus) in ons kamertje konden blijven.
Zaterdag hebben we Istanbul maar eens bekeken, en dat is geen Groningen. Verkeersregels bestaan hier niet of we hebben er nog geen eentje kunnen vinden. Bij het oversteken voel je je net Frogger in de hoogste level alleen dan zonder de restart optie en op hakken, naja ik tenminste, In de taksi is het ook maar afwachten hoe je je voorganger nu eens weer voorbij steekt, het is dat ze niet over elkaar heen kunnen rijden..maar over de vluchtheuvel inhalen dat wil best!..zaterdag besloten we een stukkie Istanbul te bekijken, we propten ons is een Dolmus (inieminiebusje met teveel mensen) en scheurden richting water. Eenmaal daar zijn we met de boot de Bosphorus over gestoken en ja Istabul is vol maar prachtig! Na een paar uur te hebben rond geslenterd besloten we weer terug te gaan naar onze eigen (aziatische) kant, allebei bekaf en ervan overtuigd dat we lopend de campus ook konden bereiken, stapte we na anderhalf uur compleet verdwaald in de Taksi, in de hoop dat meneer de taxichaffeur aan de woorden Goztepe Campus, Marmara University genoeg had.
Niemand spreekt hier engels behalve jongeren waardoor communiceren, waar wij zo goed in zijn, behoorlijk lastig wordt en mijn Teleac-cursus “Turks voor beginners” werkt hier toch niet zo best, gelukkig krijgen we hier zoals het nu lijkt nog turkse les.
Gistern hebben we met z`n allen, hou je vast!, voetbal gekeken, we hebben maar mee geOOEOEOEOHT en AAAHT , Aziatisch Istabul tegen Europees Istanbul, ja heel vreemd want de kroeg was ook echt verdeeld in twee kanten..gelukkig werd het 2-2 aangezien de Turken nogal een temperament volkje zijn, nou dit was het voorlopig, m`n pc is zo traag als dikke *** door een trechter, voor iedereen die vol goede moed krabbels enzo op hyves achter laat, ik kan ze niet lezen want hij opent de site niet…

Liefs Suus

• 27 Februari 2006 - 11:07

Rieke:

he prutser,
    mooi verhaal weer. khoop dat je het overleefd in turkey.onthouw; rechts heeft voorang! kiss riekos

• 27 Februari 2006 - 11:21

Hilde:

He meid!
    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Succes met het zoeken naar een kamer en tot mails!
    Dikke kus Hil.

• 27 Februari 2006 - 12:11

Jerney:

Hey Susan! Leuk om te lezen over jullie eerste weekend! Misschien is t een idee om zo'n fluoriserend klaarover-pakje te bestellen voor bij t oversteken enzo?! Have fun! X

• 27 Februari 2006 - 12:12

Jerney:

• 27 Februari 2006 - 12:52

Roeline:

Hey suus, zo eindelijk weer een verhaal uit turkie. Prachtig om weer zo'n verhaal te lezen, vast zo goed leren schrijven van onze doperwt ;) have fun kuzz

• 27 Februari 2006 - 13:41

Trung:

op je hakjes naar Istanbul... zucht..

• 27 Februari 2006 - 14:45

Ellie B:

Heey Susan! Klinkt veelbelovend allemaal! Jullie krijgen het vast wel erg leuk daar. Ik zal maar snel beginnen met scharrelen, want mijn roomies beginnen de smaak aardig te pakken te krijgen! Veel plezier en succes op school. Xxies Ellie

• 27 Februari 2006 - 19:46

Vincent En Hilly:

Echt een Susan verhaal. Snel en komisch. Het is erg rustig in Midwolda. Veel plezier geniet ervan , Dikke smok van ons

• 27 Februari 2006 - 22:35

Roy (ex Bovenbuur):

hey susan, alles goed in het altijd zonnige turkey? je hebt het slechte weer hier wel achter gelaten. vanochtend sneeuwde het hier gewoon:-S veel plezier he daar! en je weet het he geen dingen doen die ik ook niet zou doen:P

• 28 Februari 2006 - 08:11

Debbie:

Hee suus!
    Leuk om je verhalen te lezen!
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt in verweggistan!

Liefzz xx deb

• 01 Maart 2006 - 22:31

Lydia:

Mooi verhaal hoor! Ik zie jullie al gaan door de drukke straten! Hier in Sundsvall is het op straat errug rustig en hoeven we nooit bang te zijn om een straat over te steken, alle auto's stoppen... Ja, ja, we life in a different world!!! Maar mooi verhaal, ik ben benieuwd naar het vervolg! xxx

• 02 Maart 2006 - 07:24

Menno:

Hey Susan, ik hoorde van Deb dat je een site hebt, dus ik d8 laat maar ff een berichtje 8er. Veel suc6 daar!!!!

• 02 Maart 2006 - 20:32

Oma En Opa:

zet je even op Favorieten
    zoals je ziet hebben je gevonden
    liefs en kusjes en zorg goed voor je zelf schat!!