Het eerste paar schoenen is binnen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu Het eerste paar schoenen is binnen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu

Het eerste paar schoenen is binnen!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

05 Maart 2006 | Turkije, Istanbul

Na een week in Istabul kan ik (laten we even moeilijk doen) constateren dat ik hier zeker 4 mnden nodig heb om er dan ook maar iets van te begrijpen. M`n eerste week school is achter de boeg, we kwamen er achter dat we alles behalve communicatievakken krijgen dit semester en dat Marmara University wel degelijk een communicatieopleiding heeft (turks, klein detail) wij zitten in iedergeval de komende maanden opgescheept met vakken die verdacht veel lijken op bedrijfskunde...Boeken doen ze hier niet aan, ze kopieeren alles wat los en vast zit en leraren doen het ook, overal waar je kijkt is Ataturk, in elk klaslokaal hangt een goudkleurig gezicht van de beste man, overal beelden, zijn naam en tijdens presentaties wordt ook hij bedankt, het is echt Tha Man hier, geen slecht woord dus over Kemal Ataturk. de school is behoorlijk verouderd in vergelijking tot Nederland maar het lesniveau is vrij hoog denk ik, Marmara University is een van de betere universiteiten in Turkije namelijk.
deze week hebben we de stad een beetje verkent dat gaat het beste door maar zo vaak mogelijk te verdwalen, en daar blijken wij verschikkelijk goed in te zijn! Vandaag wordt het inpakken geblazen want maandag verhuizen we naar een echt huis, zeg maar. We lopen al heel hard op te scheppen want het huis staat in een erg goede buurt, vlakbij een dure winkelstraat , heel vervelend. Iedereen hier is zo verschikkelijk aardig, iedereen wil je helpen en de mensen op de universiteit doen zowat alles voor je..buiten de universiteit zijn sommige mannen een beetje vervelend, het zijn echte doorzetters dus eenmaal hallo gezegt kom je er niet meer van af, ben je ook netjes opgevoed werkt het hier averechts.
Zoals ik al in de titel zei, het eerste paar schoenen is binnen , naja eigelijk zijn het 2 paar, maar ik had ze echt nodig, alleen denk ik dat niemand mij geloofd. Gistern gewinkeld in bij Taksim op de europese kant waar we op een gegeven moment belanden in de Praxis straat 2,5 kilometer lang alleen maar winkels met gereedschap en grasmaaiers, na deze straat kwam de lampenstraat...(we waren verdwaalt, dat mag duidelijk zijn) ik had het al ergens gelezen maar het is dus echt waar.
Volgende keer zal ik eens wat fotootjes er op zetten, ook van`t appartement dan, maar ik vergeet altijd mn toestel mee te nemen of als ik m meeneem zijn de batterijen leeg..heel handig,

Liefs Suus

  • 05 Maart 2006 - 18:11

    Dronken Roomie:

    ola!! ik voel me al weer wat beter na gisteren, wat een zware stapavond! Maandag lekker je eigen slaapkamer geen last meer van mij, yahoo!!!!!

  • 06 Maart 2006 - 14:02

    Hilly:

    Natuurlijk heb jij schoenen nodig, de andere 20 paar staan hier namelijk en zonder schoenen krijg je kouwe voetjes. Als jij van je laatste geld kunt kiezen tussen schoenen of een brood wordt het een paar schoenen. Je had nog 3 kilo ruimte dus dat gaat wel lukken. Geniet van je mooie huis. Veel plezier met z'n viertjes. Liefs Hilly

  • 06 Maart 2006 - 17:12

    Rieke:

    he suus,nog niet op een foute markt in turkey een tygerprint jurkje gekocht of een grevo-leeuwen rokje? bietje afdinge op die rommel, vink eg iets voor jou! massels kiss rieke

  • 06 Maart 2006 - 20:40

    Mister Ho:

    Vrouwen en kinderen in Turkije past op! Verstopt uw schoeisel! Annemiek is in het land en u weet wat dat betekent! Laat uw waardevolle schoenen niet onbeheerd achter! Eer u het weet hoort u een [WOEF!] en ziet u slechts een geschrokken rechter exemplaar van een verlopen slipper waar u een mooi paar van uw muiltjes in goed vertrouwen heeft achtergelaten. Het eerste waar u aan denkt?

    -schoeiselmonster.. waarom ik? ...-

    Maar even serieus. Heb je het live-terrorist-memory al gespeeld?

  • 06 Maart 2006 - 20:42

    Trung:

    misschien kun je samen met ingeborg het live-terrorist-memory-spel saampjes met je roomy spelen! By the weg: wat is haar ...waarbenjij.nu site? zou je mij die door kunnen pasen?

  • 07 Maart 2006 - 14:28

    Lianne:

    He Susan, ik denk niet dat mijn naam jou nog bekend voorkomt (we hebben elkaar in een nogal beschonken toestand ontmoet op Lourens'feestje, haha) in ieder geval: ik zit ook op de NHL in Leeuwarden en ben van plan om na de zomer ook in Istanbul te gaan studeren, vind het dus erg leuk om je verhalen te lezen. Ik vroeg me af of je ook op een campus zit of niet? en zijn er ook veel andere internationale studenten? is alles een beetje goed geregeld vanuit de NHL? Ben benieuwd wat me alemaal te wachten staat. Ik hou je site in de gaten. Succes, groetjes Lianne

  • 10 Maart 2006 - 14:04

    Lourens:

    Dag mevrouw!
    Wat grappig dat Lianne deze site gevonden heeft! :D Wat leuk om je verhalen te lezen, kon me d'r in eerste instantie weinig bij voorstellen maar met de foto's krijg je er een beetje een beeld bij! Met mij gaat het prima! zal binnenkort ff een nieuw verhaaltje plaatsen maar ja.. dat kost moeite he! Succes met alles!
    Groet'n uut Helsinki

  • 13 Maart 2006 - 11:15

    Debbie:

    Zijn schoenen niet altijd zeer noodzakelijk.. :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 92136

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: