Ik School jij… - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu Ik School jij… - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Suus - WaarBenJij.nu

Ik School jij…

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

24 Maart 2006 | Turkije, Istanbul

Eind deze week loop ik alweer een maand door Istanbul te slenteren!
A.s. vrijdag mag ik dan ook eindelijk mijn verblijfsvergunning ophalen…Hiephoi ik ben benieuwd hoelang het ditmaal duurt…gelukkig is het politiebureau zeer klantvriendelijk en gehuisvest in een architectonisch hoogstandje… beton, beton en nog eens beton een krukje en een koffieapparaat waar onderuit meer koffie lekt dan waar jouw bekertje staat, maar we zullen zien hopelijk zijn we wel voor 8 uur weer thuis want dan moet er gesport worden, jaja Turkse studenten moeten zich inschrijven op een ellenlange wachtlijst maar voor ons hebben ze een uurtje ingeroosterd…dus dan moeten we er ook maar aangeloven. Voor deze gelegenheid moest ik dus ook eerst jawel schoenen kopen!...sportschoenen wel te verstaan en dat is lang niet zo leuk, ik heb dus maar een paar van onder de 10 lira uit het vak gevist..en jawel ze zitten beroert!
Vorig weekend hebben we daadwerkelijk de toerist uitgehangen en allerlei typisch Turkse dingen gedaan. Zo hebben we met de hele groep waterpijp gerookt en Turkse thee gedronken…geweldig, zit je dan aan zo`n ,hoe zullen we dit nou eens in beschaafd Nederlands er neerzetten, onmogelijk!) slurf te lurken ..met jawel je eigen mondstukje! Na een beste teug barste ik dan ook in een nog betere hoestbui uit, en als er iemand kan hoesten dan ben ik het wel!...we hebben 2 verschillende smaken tabak gerookt namelijk Appel en Meloen, ik moest volgens de rasechte ketting rokende turken over m`n longen roken maar dat vond ik toch niet bepaald noodzakelijk voor de sfeer…en de thee die er bij werd geserveerd, want van waterpijp roken krijg je een droge bek!, was daadwerkelijk te drinken! Cay met een mooi riedeltje onder de C is meestal zwart en met een bittere nasmaak, niet echt lekker vind ik, kun je er wel 16 klontjes suiker in mikken maar ze schenken hier thee in miniatuurglaasjes dus dan kun je je lepeltje er wel rechtop in zetten. Later die avond zijn we naar een hoog punt gereden een parkeerterrein van een knetterdure club, maar het uitzicht was Grandioos! Ik heb een half uur met m`n mond open gestaan en alleen ooooh gestameld, das toch wel weer eens wat anders dan het vlammetje van de gaslocatie of de kerstboom op de grote markt. We hadden prachtig uitzicht over de Bosphorus, een groot deel van de Europese kant met ontzettend veel lichtjes en 2 bruggen, ja echt erg mooi, helaas was het wel weer eens koud dus voor de 2e maal verkleumde voeten…maar dat was het waard!
Zondag besloten we cultureel te doen en het museum te bezoeken, maar wist je dat niemand zondag thuis blijft hier?...Nee wij nu wel…het verkeer stond hartstikke vast en samen met 400 andere mensen in de bus was het toch niet echt genieten we besloten het museum bezoek voorlopig te skippen en kwamen terecht op een prachtig pleintje met winkeltjes kraampjes en cafeetjes met uitzicht en aan de bospohrus, na een kompire, een gevulde enorme reuze aardappel, met alles wat je kan bedenken en een beker Salep (rijstepap met water of melk) naar binnen te hebben gewerkt zat het dagje er al weer op, want de dagen vliegen hier voorbij! Nu wordt het ook nog mooier weer!, dat scheelt want mijn rokjes en jurkjes lachen me constant toe, ja de Turkse mannen straks ook vrees ik, want mijn rokjes en jurkjes zijn nou over het algemeen niet bepaald over de knie, het scheelt weer dat ik geen Turks spreek nog versta…
Zoals ik vandaag ook had, Mustafa alias Achmet, onze huispapa, geen idee wat z`n rol is maar hij haalt altijd brood dus wij blij…Mustafa dus spreekt geen woord engels das lastig want wij spreken geen woord Turks..vandaag zouden de mensen van de PTT, telecom voor de zoveelste keer komen, ze zouden afgelopen donderdag vrijdag en zaterdag ook al komen, we moesten dan thuis zijn, ammahoella we hadden les…er zat maar een ding op Mustafa vragen of hij de Ptt mensen er in wou laten, we belden aan bij onze Engelssprekende buurvrouw maar die was er natuurlijk niet. In mijn ANWB boekje Turks voor dummies heb ik dus maar eens een paar woordjes opgezocht die vervolgens achterelkaar gezet en daarmee naar Mustafa, en jawel aan de woorden Wij school, jij PTT binnen…had hij genoeg! En we hebben nu een telefoonlijn, met ruis op de verbinding alsof we in een oorlogsgebied zitten maar we hebben wat, nu nog afwachten wanneer de mannetjes van de PTT terug komen voor Internet!
Misschien moet ik alvast maar weer beginnen aan een nieuw zinnetje voor Mustafa!
Oja ik zag al dat jullie erg benieuwd zijn naar foto`s, maar mijn camera is zeg maar dood, knock-out en het hoekje om, dus jullie moeten het voorlopig maar ff doen met enkel mijn ellenlange verhalen en jullie eigen fantasie!

Liefs Suus

  • 25 Maart 2006 - 11:28

    Jerney:

    Heey die Susan! Klinkt weer mooi die verhalen van jou! Haha! Jullie vermaken je zo te lezen wel! Volgen jullie ook nog lessen? Of is t gewoon 1 grote vakantie?! ;-) Have fun! X

  • 25 Maart 2006 - 18:12

    Rieke:

    ha suus, ken je niet een fototoestel op de kop tikken voor een knaak en een bos wortels daaro? en ik zou ook maar een lapje stof op de mark kopen op de mark om je mini rokjes ff wat langer te maken. je weet maar nooit met huispapa Achmet (of kan ie er wel mee door)? veel plezier nog kiss rieke

  • 26 Maart 2006 - 21:27

    Leonie:

    Heyy suzel!
    Heb je mn kaartje nog gekregen? of hebben die PTT barries daar te lang aan de waterpijp gehangen? Je moet waterpijp helemaal niet over je longen roken, het gaat om de smaak, tenminste dat zeiden ze bij hoe heet die tent, benz ofzo...volgens mij zitten ze je een beetje te dissen, kijk maar uit haha! Verder niet zo bijster veel nieuws vanuit Haren, heb misschien een gala-date,(het gala is as donderdag, wel jammer dat we niet weer samen de kiki kunnen uithangen ;)
    ,het was namelijk afgelopen bioborrel wel gezellig met een van de jongens vh bestuur van scheikunde ghegheghe... En...hoe staat het met jou en de kirrels? ik moet echt ff achter die headset aan, dan kan ik je ff uithoren :P

  • 27 Maart 2006 - 12:34

    Vincent En Hilly:

    Dag lieverd
    Het gaat wel lekker met je zo te lezen. 1 maand van huis en al bijna compleet ontspoort. Laat doe rokkies maar lekker in je koffertje, denk even aan de gemoedsrust van je ouders. By the way ho the f.. is Dan.Verder een dikke smok van pap en mam

  • 28 Maart 2006 - 10:58

    Evert:

    Leuk met eigen weblog
    We houden contact de komende tijd.

    groeten van ons allemaal uit Almere

  • 03 April 2006 - 19:03

    Lydia:

    Lekker waterpijpie!! en het staat heel charmant hoor! Mooi verhaal hest er weer van moakt! Hopelijk komt dat internet er nog eens, ik moet zeggen dat het best makkelijk is. Doe je Achmet de groeten, ik denk dat een gedeeltje van zijn familie hier in Ghetto woont... ;)
    x Lydia

  • 03 April 2006 - 19:05

    Lydia:

    O ja, ik ben ook wel benieuwd wie die Dan is...? hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 92131

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

06 November 2011 - 21 Maart 2012

Rondreis 2011/2012

21 September 2007 - 21 December 2007

Een herfst in Rusland

20 Februari 2006 - 20 Juli 2006

Erasmusstudent in Istanbul

Landen bezocht: